Welkom op mijn reisblog!

2 januari 2020 - Kolham, Nederland

Het Pieterpad hebben we afgelopen dus het is tijd voor een nieuw avontuur...Het is het Pronkjewailpad geworden!

Grönnens laid:

Van Laauwerszee tot Dollart tou,

van Drìnthe tot aan t Wad,

Doar gruit en bluit ain wonderlaand.

Rondom ain wondre stad.

is Stad en Ommelaand!

Doar broest de zee, doar hoelt de wind,

doar soest t aan diek en Wad,

Mor rusteg waarkt en wuilt t volk,

het volk van Loug en Stad.

is Stad en Ommelaand!

Doar woont de dege degelkhaid,

de wille, vast as stoal

Doar vuilt t haart, wat tonge sprekt,

in richt- en slichte toal.

is Stad en Ommelaand!

Het meest gastvrije pad van Nederland

Op het Pronkjewailpad beleef je gastvrijheid en ontmoet je Groningen en de Groningers. Je komt terug met een rugzak aan verhalen en belevenissen, want overal (in elk dorp) moet je stempelen en ontdek je op een bijzondere manier Groningen. Soms loop je door een fruitboomgaard, een bakkerij, een museum, een maisdoolhof. Je kunt het zo gek niet noemen ….. en het mooie is, gaandeweg ontdek je alle highlights van Groningen. Je hoeft niet te kiezen of bang te zijn dat je iets mist. Onderweg ontdek je alles waar Groningen rijk aan is, zoals: historische borgen, spannende vestingen, middeleeuwse kerken, draaiende molens en boeiende musea.

We zijn heel benieuwd wat ons allemaal te wachten staat en langs welke mooie onbekende plekjes we gaan wandelen.

In maart kunnen we ons inschrijven en dit zullen we dan ook doen!

Groeten Saskia (02-01-2020)

1. Reislogger:
    2 januari 2020
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!